Lehrstuhl für Methodenlehre und Psychologische Diagnostik

Dr. Philipp Engelberg

Informationen

  • Schulze, R., Hilger, A., & Engelberg, P. M. (2015). Factor Analysis and Latent Variable Models in Personality Psychology. In J. D. Wright (Ed.), The International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences (Second Edition). Oxford: Elsevier.
  • Engelberg, P. M., Singer, S., Bhaskaran, K., Brähler, E., & Glaesmer, H. (2013). Validation of the Scale for the Assessment of Illness Behavior (SAIB) in a community sample of elderly people. Archives of Gerontology and Geriatrics, 56, 175-180.
    doi: 10.1016/j.archger.2012.07.004
  • Singer, S., Engelberg, P. M., Weißflog, G., Kuhnt, S., & Ernst, J. (2013). Construct validity of the EORTC quality of life questionnaire information module. Quality of Life Research, 22, 123-129.
    doi: 10.1007/s11136-012-0114-x

  • Engelberg, P. M. (2015, September). Allgemeines Wissen: die Konzeptualisierung bestimmt das Ausmaß der Geschlechterdifferenzen [General knowledge: the conceptualization determines the magnitude of gender differences]. Paper presented at the 13th Conference of the Arbeitsgruppe für Differenzielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Mainz, Germany.
  • Engelberg, P. M. & Schulze, R. (2015, July). Gender differences in general knowledge tests: caused by unbalanced interest domains? Paper presented at the 13th European Conference on Psychological Assessment, Zürich, Switzerland.
  • Engelberg, P. M. & Schulze, R. (2014). Geschlechtsunterschiede in Wissenstests: Eine Frage des Interesses? [Gender differences in knowledge tests: does interest matter?]. Paper presented at the 49th Congress of the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Bochum, Germany.
  • Engelberg, P. M., & Schulze, R. (2012, September). Fairness allgemeiner Wissenstests für Frauen und Männer [Fairness of general knowledge tests for women and men]. Paper presented at the 48th Congress of the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Bielefeld, Germany.
  • Molz, G. & Engelberg, P. M. (2012, September). Wirtschaftskundliche Bildung als Voraussetzung für finanzielle Kompetenzen: Konvergente und diskriminante Validierung des Wirtschaftskundlichen Bildungs-Tests (WBT) [Economic literacy as a requirement of financial skills: convergent and discriminant validation of the Wirtschaftskundlicher Bildungs-Test (WBT)]. Paper presented at the 48th Congress of the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Bielefeld, Germany.
  • Engelberg, P. M., Kleyboldt, T., & Schulze, R. (2011, September). Selbsteinschätzung als potentielle Ursache für Geschlechts-differenzen im Allgemeinen Wissen [Self-assessment as potential cause for gender differences in general knowledge]. Poster presented at the 11th Conference of the Arbeitsgruppe für Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Diagnostik der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken, Germany.
  • Engelberg, P. M., & Molz, G. (2010, October). Konvergente und diskriminante Validitäten bei der Messung wirtschaftskundlichen Wissens [Convergent and discriminant validities of the measurement of economic knowledge]. Paper presented at the 47th Congress of the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Bremen, Germany.
  • Engelberg, P. M., & Schulze, R. (2008, October). Fairness of the I-S-T 2000 R knowledge test for women and men. Paper presented at the 4th International Conference on Intelligence and Creativity, Muenster, Germany.

Weitere Infos über #UniWuppertal: